Porque el mundo es bonito, hasta vomitar.

27 agosto 2006

Rafting Calella 2006

Me asombra la irresponsabilidad de algunos políticos.

Todos hemos visto las imágenes del “concurso involuntario de rafting-car” celebrado hace pocos días en la riera de Calella.
En realidad cada verano vemos imágenes pareci
das en pueblos de la costa del Maresme.
¿La causa? Las rieras mal habilitadas.

El alcalde de Calella, ha acusado al CECAT (centre de emergències de Catalunya) de informar tarde del riesgo de lluvias.
Para los que no lo sepáis, yo trabajo en el CECAT. Así que os haré una pequeña foto de cómo funciona esto.

Cuando hay un aviso de lluvias (dado por el departamento de meteo de Generalitat), desde CECAT se avisa a bomberos, protección civil, policía local y ayuntamientos afectados.

Analicemos lo ocurrido fiándonos del alcalde, de su reloj y de su buena voluntad, ¿OK?

Según el alcalde, recibió el aviso 15 minutos antes de que llegara la riada.

Para hacernos una idea, cayeron cerca de 40 litros por m2, en 15 minutos. Éste tipo de fenómenos son de difícil predicción para los meteorólogos, ya que son hechos muy puntuales.

El CECAT, dio avisos de lluvias 24 horas antes. En el momento de la tormenta, los bomberos estaban coordinando mas de 40 salidas por inundación, así que se tardaron 12 minutos en dar aviso al ayuntamiento (siempre según el alcalde).
Yo me pregunto, ¿en 12 minutos el alcalde podía sacar 37 coches de la riera?



Supongo que los políticos ya no me decepcionan, por que mi confianza en ellos es mínima.
¿Cómo puede, el responsable de permitir que los coches aparquen en un lugar contraindicado, espantarse las moscas de esa manera?
Los alcaldes de muchos pueblos turísticos, sacrifican la seguridad, a costa de solucionar, por la vía cutre, sus problemas de aparcamiento.

Si te equivocas reconócelo. Si no quieres reconocerlo, al menos cállate. Pero si finalmente decides no callarte, que no sea para acusar a gente que si sabe como debe hacer su trabajo.

Y a todos, estáis bajo aviso. Si vais a Calella, cuidado con dejar el coche en doble fila, tienen el servicio de grúas más rápido de Europa (como poco).

Y las rieras, rieras son...

8 comentarios:

Grigri dijo...

I quan no son els alcaldes són la gent, que pot haver-hi 50 cartells que diguin que no es pot aparcar i la gent s'ho passa pel forro dels ...

bé, no segueixo oi?
slts!

Anónimo dijo...

Si tu treballes al CECAT no t'expolsis la responsabilitat de sobre, noi. Si sou tan incompetents de no preveure el tifó que ens va passar per sobre el divendres passat, és que no feu bé la feina.
Per començar, a la riera està prohibit aparcar. Els calellencs sabem perfectament el que pot passar. Però resulta que la gent de fora, per no pagar la zona blava, aparca a la riera. Encara sort que la policia es va adonar de la situació i no va deixar passar ningú. Jo de tu els hi donaria les gràcies perquè van evitar desgràcies personals a tots els irresponsables que deixen el cotxe en una riera senyalitzada com a tal. Si la gent és idiota, doncs allà ells.
Per cert, que si la riera no està tancada, o no es multa per aparcar, és perquè els comerciants de la zona van protestar quan es tancava. Així que ara no es queixin. La gent és molt hipòcrita; sinó mira com surten els de l'oposició que en 20 anys no van fotre res per solucionar el tema. Ara almenys ja hi ha el projecte de cobriment aprovat, i s'acabarà tot això. I tranquils, que si la grua és ràpida a Calella, més ho hauria de ser amb tots els quillos que aparquen on els hi surt dels ous. I si no voleu tornar a Calella, tranquils, que no ens fan cap falta els espanyols que venen sense un duro i només embruten la ciutat i passegen amb samarretes del toro per provocar. Apa siau.

Folks dijo...

Si te equivocas reconócelo. Si no quieres reconocerlo, al menos cállate.

Esta frase la voy a poner en una camiseta. Es el mejor consejo desde el de "en caso de ataque nuclear refúgiate bajo una mesa o en una esquina de la casa". Bueno no, este es mejor... más aplicable que el de ataque nuclear.

08181 dijo...

Anonim. unes cosetes:
1.-Per escriure en castella, un no deixa de ser catala
2.-Rellegeix. Jo no he dit res en contra de Calella, sino en contra de la diarrea verbal del seu alcalde
3.-Ni la NASA sap predir coses com les que van passar aquell dia a nivell meteorologic. Que 40 sonats aparquin a la riera si. Ja t'ho predic jo, l'estiu que ve tornara a passar.
4.-No oblidis de que viu gran part de la gent de Calella... Et recomano mes educació amb la gent que pot venir de fora.
5.-Aquest no es un post politic. Per mi el senyor alcalde, no te partit. Es mes, no se ni a quin pertany, xo ja els planyo.

08181 dijo...

folk, gracias por hacerme sentir util! ;)

kiwi dijo...

he llegit el títol ràpid i he vist 'Raffella Carrà' enlloc de 'Rafting Calella' XDDD

Anónimo dijo...

ñooo, mi compa de piso es psicóloga en emergéncias... seguro que la habrás activado alguna vez.

Anónimo dijo...

ui ui ui... l'usuari anònim s'enfada. Què hi farem?

Pero hombre, la verdad es que cada año pasa lo mismo en Calella y otros pueblos de la costa. Cada año. Si eso no se puede predecir... Y estoy contigo en la crítica al alcalde. Y añado que habría que suprimir a los políticos. A la mayoría de políticos. Sobretodo cuando alcanzan el poder. El político debería estar siempre en la oposición.

I al anònim li diria que Calella, com tothom i tot arreu, té el que s'ha treballat. Aquests espanyols que tant et perturben son fruit d'una cutre orientació política sobre turisme que s'arrossega durant anys i panys. I que ha beneficiat econòmicament al poble. Tot i que l'ha desgraciat encara més.

Política corroborada pels alcaldes que ha triat la gent de Calella. Ni els espanyols, ni els alemanys, ni el toro d'Osborne.